Hlasy v divadelním a s novým partnerem

Autor: o.s. Za Opavu - Ondřej Hložek <(at)>, Téma: Básnické hlasy, Vydáno dne: 16. 04. 2014

Závěr března (25. a 26.) se nesl v divadelní společnosti v dramatickém duchu. Kromě rozdávání různých cen za nejlepší a nejúspěšnější členy společností, jejichž prkna znamenají svět, se také velice diskutovalo o osudu Činoherního studia. A to nejen na půdě českých kulturních institucí, ale i ve Slezsku.

Jedním z pořadů, který přivítal potápějící se kapitány činoherní instituce, jež nenechaví a nechápaví radní chtějí ovládnout, byly také Básnické hlasy, pořad, který letos rozeběhl svůj již šestý (s finanční podporou z grantového systému pátý) ročník.






Za dobu fungování tohoto pořadu měli opavští diváci možnost přivítat mezi hosty například Jana Balabána (toho na jeho posledním čtení vůbec), Petra Krále, Víta Slívu, Pavla Kolmačku, Jaromíra Typlta, Petra Hrušku ve více rolích, Michaela Hvoreckého, Zeno Kaprála, Jaroslava Kovandu, Antonína Bajaju a řadu dalších. Za Básnickými hlasy stojí občanské sdružení Za Opavu, moderátorem je básník a univerzitní pedagog Jakub Chrobák.





První letošní večer Hlasů v útrobách kavárny Evžen přivítal trosečníky s pevnou vůlí. Hlavním hostem byl umělecký šéf Činoherního studia Filip Nuckolls, jeho „komplicem“ se pro tento večer stal herec a provozní absinthového baru Les v Ostravě Přemysl Bureš. Právě s ním organizátoři Básnických hlasů navázali spolupráci, z tohoto svazku vzejde jistě řada zajímavých autorských večerů.


Společně pak hosté přečetli před zaplněným sálem kavárny tři dvacetiminutové ukázky z díla Josefa Jedličky (Kde život náš je v půli se svou poutí), Davida Jařaba (Artaud) a Jana Tichého (32 hodin mezi psem a vlkem). Do hrobového ticha páčil doprovodné tóny svou kytarou Martin Dytko z projektu Sothein a dal tak ponuré tématice a důvodu setkání ještě výraznější podtext. Diváci pak vůči všem účinkujícím nešetřili potleskem.